Branding - Merkidentiteit - Website
Uitvaartcentrum Kayapinar
Uitvaartcentrum
Kayapinar
Nabestaanden op een juiste wijze bij te staan in tijden van verdriet.
Complete brandrestyling
Uitvaartcentrum Kayapinar is sterk aan het groeien de laatste jaren. Daar past dus ook vernieuwing van de digitale identiteit bij. Aan ons was het de taak om daarom een duidelijke roadmap en restyling te formuleren en uit te werken.
Uitvaartcentrum Kayapinar is een non-profit uitvaartvereniging in Dordrecht met een lange historie. Met meer dan 4000 leden en een eigen uitvaartcentrum regelt het uitvaarten en repatriëringen naar het buitenland.
Strategie en aanpak.
Een uitvaartvereniging die midden in de samenleving staat. De volgende kernwaarden, zoals #steun, #toegankelijkheid, #respectvol, #ontzorging en #betrokkenheid, moesten terugkomen in alle visuele elementen. Deze woorden vormen het fundament van het merk. Van nu af aan zal je ze voelen in het ontwerp en in alles wat het bedrijf zegt en doet.
Repatriation or
a funeral centre?
Een visuele identiteit ontwerpen voor een uitvaartcentrum wat voornamelijk repatriëringen verzorgt biedt enkele dilemma’s. Moet de identiteit en alle visuele uitingen meer duiden op een regionaal uitvaartcentrum of een serviceverlener op internationaal gebied?
Het antwoord ligt in het midden. Door zachtere kleuren te gebruiken (en deze ook niet in overmaat te gebruiken) in combinatie met afbeeldingen van mensen van over de hele wereld creëer je een meer kosmopolitisch overkomen. Tegelijkertijd zorg je met goede communicatie en illustraties ervoor dat men op de hoogte is dat Uitvaarcentrum Kayapinar ook in Nederland uitvaarten verzorgt.
Lime Green
#53991F
Mustard Green
#D3CC4A
Seashell
#F0F0F0
Charcoal Grey
#414141
Typografie Open sans
Light
Med.
Bold
! @ & # 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Aa - Bb - Cc - Dd - Ee - Ff - Gg - Hh - Ii - Jj - Kk - Ll - Mm - Nn - Oo - Pp - Qq - Rr - Ss - Tt - Uu - Ww - Vv - Xx - Yy - Zz
The cyclus
of human life
Het nieuwe ambleem wat we hebben ontworpen omvat twee bladeren, hetgeen wat verwijst naar de cyclus van het mensenleven. Ook de mens ondergaat een metamorfose in het leven doordat het fysieke lichaam afbrokkelt en uiteindelijk sterft, net als de bladeren die hun kleur verliezen en uiteindelijk van de boom afvallen.
Website ontwikkeling
Na brainstormsessies zijn de doelstellingen en de features bepaald. Oftewel: wat moet de website kunnen aan mogelijkheden? Hieruit zijn de wireframes ontworpen en zo de pagina’s en de structuur bepaald.
Resultaat? Een makkelijk te beheren website met verschillende formulieren, een nieuwspagina, e nog veel meer. Met een CMS zoals WordPress heeft Kayapinar Uitvaartcentrum een toekomstklare website: een oplossing die stabiel, gebruiksvriendelijk en bruikbaar is.
Hoogtepunten.
Mobile first ontworpen: de website past zich gemakkelijk aan op verschillende schermen.
De missie, visie en kernwaarden van het bedrijf komen beter aan bod dan voorheen.
Een uitgebreide ‘Geschiedenis’ pagina die recht doet aan de historie van het bedrijf.
#branding #creatiefconcept #strategie #merkpositionering #brochures #ux #user-experience #merkenbouwn #website #webdesign #video #illustratie #website #digitalagency #huisstijl