Redbear Agency

Menu

Branding - Merkidentiteit - Website

Carnea Uitvaartzorg

Afscheid nemen met een fijn gevoel.

Een corporate identiteit.

De uitvaartsector kenmerkt zich door veel kleine organisaties. De drie grote (Dela, Monuta & Yarden) springen daar uit. Aan ons was het de taak om een visuele identiteit en website te ontwikkelen die past (en tevens eruit springt) tussen de drie grote.

Carnea is een uitvaartorganisatie in Dordrecht die uitvaarten verzorgt naar wens in het gehele Drechtsteden-regio. Carnea heeft als missie om uitvaarten te verzorgen waar nabestaanden met een fijn gevoel naar terug kunnen kijken. 

Strategie en aanpak.

Na een grondige analyse hebben we de kernwaarden van het bedrijf bepaald. We zijn tot de conclusie gekomen dat de uitstraling meer moet hebben van een corporate organisatie. Een kruising tussen een uitvaartorganisatie en een uitvaartverzekering, een simpele maar strakke uitstraling met warme elementen.

Font Raleway Titel & lopende tekst

Met een fijn gevoel terug kijken op de uitvaart.

Naples Yellow

#FED966

Dark Aqua

#0C6B6F

Charcoal Grey

#414141

Brand identity

in the funeral world

Ons project begon vooraf aan met een onderzoek. Wie is de doelgroep, welke mogelijkheden zijn er in de uitvaartsector en wat is gangbaar? Uiteraard hebben we ook een concurrentieanalyse gedaan.

Na brainstorm- en mindmapsessies hebben we gekozen voor de naam Carnea. De naam Carnea is afkomstig van de gelijknamige plant Erica Carnea, ook wel de Heideplant genoemd. Voor deze naam is gekozen omdat dit goed past in de uitvaartsector. 

Vervolgens hebben we de kleurenpalet samengesteld en hebben we de logo opgesteld in verschillende versies.

De kleuren goudgeel draagt de warmte en vriendelijkheid van de organisatie uit terwijl de kleur turqoise meer rust en betrouwbaarheid symboliseert. Deze kleur komt niet tot uiting in de logo. 

Voor het logo hebben we gekozen voor het lettertype (run). Door de ronde vormen van van deze lettertype krijgt het logo een zakelijke karakter. Met de donkergrijze kleur straalt het tevens neutraliteit en toegankelijk uit met een goudgele stip als accent kleur.

Website ontwikkeling

Voor de website hebben we gekozen voor een corporate uitstraling waarin de huiskleuren goed tot uiting komen. Nadat de scope was bepaald en wireframes waren ontworpen zijn we aan de slag gegaan met de content. 

De uitvaartsector kenmerkt zich door de vele zelfstandigen en regionale uitvaartorganisaties. Hoe kun je daar als organisatie uitspringen? Door een perfecte combinatie tussen design en gebruikservaring. Een design waarbij je commercieel te werk gaat met CTA’s op de juiste plek, maar niet te commercieel oogt. Je hebt immers te maken met (potentiële) nabestaanden van overledenen.

Resultaat? Een makkelijk te beheren website wat met de tijd uitgebreid kan worden. Denk aan een mooie blog, meerdere pagina’s en mooie content.

Afwisselend van informatieve pagina’s tot overtuigende landingspagina’s, waarbij de pagina’s verschillende doelen dienen. De één dient de kernwaarden goed over te brengen, waarbij de ander meer conversie moet opbrengen. 

Hoogtepunten.

Mobile first ontworpen. De website past zich aan op verschillende schermen.

Een aantrekkelijke wensenformulier zodat bezoekers gemakkelijk hun gegevens achter kunnen laten om een wensenboekje thuisgestuurd te krijgen.

Een multistappenformulier: zodat bezoekers hun eigen uitvaart samen kunnen stellen.

#branding #creatiefconcept #strategie #merkpositionering #brochures #ux #user-experience #merkenbouwn #website #webdesign #video #illustratie #website #digitalagency #huisstijl

Samenwerken?

Wij zetten de kop koffie alvast voor je klaar.

Laten we kennismaken!


Z Barbershop

Next case